Thursday, October 4, 2012

Kenapa twitter pilihan saya?


This is the new layout of twitter.
Siap ada header , ingat FB je ke ada header??
Header pon nak chelsea.
Maklumlah, lately prestasi Chelsea amat memberansangkan!

Makin hari makin seronok bertwitter.

Kenapa?

Kenapa twitter pilihan saya?

Sebenarnya, twitter laman sosial ke-2 saya selepas blogspot.
Saya tertarik dengan twitter semenjak tahun lepas sebab saya rasa twitter ada kekuatan tersendiri.

1. Twitter agak privacy berbanding laman sosial lain.
-Tiada column album
-Susah sikit untuk stalker.
-Kalau setting private, seluruhnya private

2. Mudah
-Umpama whatsapp, bbm dan sms , hanya sampaikan pesanan dan hantarkan kepada yang berkenaan.
- Boleh update status tanpa batasan 

3. Terbatas
-Tak semua golongan usia terlibat.
-Dipelopori khususnya oleh golongan muda dan belia.
(senang sikit nak berurusan , tak adalah golongan tak pro pun terlibat)

4.  Trendy
-Twitter tahu apa kehendak masyarakat masa kini.
-Dengan adanya hash tag, trending menjadikan twitter trendy .
-Mudah digunakan dengan smart phone, tab dan i pad selaras dengan teknologi terkini.
-Diselaraskan dengan application seperti social scope, echofon, ubber social .
-Dihubungkan juga dengan application seperti fousquare, instagram, twitpic, Lockers.

Jadi, kepada mereka yang belum ada akaun twitter,
silalah mendaftar dan aktifkan akaun anda.
Sebab twitter memang best!
Nampak complicated, tapi sebenarnya simple!


Love,
@miszkirana

No comments:

Post a Comment