Tuesday, March 5, 2013

Pujangga Di Siang Hari

Suatu ketika dahulu
Ku tersesat dalam hidup
Sehingga muncul menjelma
Rasa sayang kepada~mu


Rupanya inilah cinta
Nikmatnya baru ku rasa
Tak terbayang bagaimana
Hidup jika kau tiada


------------------------------------------------------------------------------


Kala kita meniti rasa hiba itu
Kita bertemu di satu lorong
Saat kau terjatuh, aku menghulurkan tanganku
Aku mengenggam erat tanganmu
Senantiasa mengucapkan kalimah kekuatan buat dirimu
Menjadi teman tertawamu
Menjadi teman manjamu
Menjadi teman keluhmu

Tidak juga aku kuat berdiri sendiri
 juga aku terjatuh di saat sedang berlari 
mengejar yang tak pasti
kau menghulurkan kasih
kau melimpahkan sayang
kau mengagihkan rindu

Lalu kita mula mengimbangi rasa itu
Saling wujud di saat saling memerlukan
Saling memberi dan menerima

Tiap pagi kau yang pertama mendengar suaraku
Dan aku yang pertama mendengar suaramu
Mengingatkan tanggungjawab.

Apa lagi yang berbeza?
Hanyalah rutin harian yang seperti selalunya
Memberi ruang kepadamu
Untuk segenap rasa itu
Agar akhirnya segalanya terjamin olehmu.


Nukilan,

kirana_2013

No comments:

Post a Comment