Wednesday, April 18, 2012

Hari ini dan semalam

Saya tahu hari2 yang dilalui tak selalu indah
Saya tahu hari2 yang saya lalui tak selalu suram
Kadang2 masa lalu lebih indah
Mengenangkan beberapa bulan yang lalu...
Hidup lebih bermakna dan berfaedah...
Sekarang ...
Bukan hilang makna atau tiada faedah..
Tapi makna dan faedah itu berkurangan..

Tak ada lagi beriadah dan bersukan
Tak ada lagi lunch bersama kawan-kawan

Walaupun dulu selalu balik malam,
Tapi saya tak perlu hadapi jam!

Walaupun dulu ada colleague yang buat saya tension,
Tapi dia juga buat saya gelak..

Walaupun dulu saya letih,
Tapi balik rumah mesti saya tersenyum...

Walaupun dulu tak bergaji,
Tapi saya selalu berpeluang makan best!

Saya mahukan masa silam saya.
Tapi hakikatnya adalah hari ini.

Saya perlu jalani walaupun tak sebahagia dulu.

No comments:

Post a Comment