Wednesday, June 9, 2010

Layan angan-angan

Hello everybody.....

Entry kali ini kita layan angan-angan jom...
Angan-angan tentang mr.right a.k.a prince charming....
Kirana percaya bahawa setiap orang pasti mempunyai lelaki idaman sama ada di sekolah, kampus mahupun tempat kerja atau yang lebih dekat ialah jiran anda sendiri.

Kebiasaannya, selaku perempuan, kita lebih memilih untuk merahsiakan apa yang kita impikan di dalam hati...Itu yang timbulnya 'secret admirer'..

Kadangkala kita sendiri yang memulakan pelbagai andaian positif, sedangkan andaian itu hanya untuk menyedapkan hati kita sendiri. Sebagai seorang perempuan, kita berasa malu untuk menyatakan hasrat hati. Apa yang mampu dilakukan hanyalah memendam rasa dan berangan-angan kononnya dapat respons yang baik drpd mr.right kita.

Kadang-kadang boleh jadi, 'secret admirer' itu kawan kita sendiri. Mungkin kawan yang tak begitu rapat. Kalau dah namanya kawan, logiklah kan kita ada menyimpan nombor tel.bimbit dia. Nak mulakan SMS, terasa malu..Maklumlah, sebagai perempuan, kita selalu 'admirer' pada lelaki yang menjadi idaman ramai perempuan dan tentunya dia merupakan 'public figure' di tempat belajar atau di tempat kerja kita.

Akhirnya, kita cuma mampu berangan-angan...kalau nak mulakan,tak berani tanggung risiko. Risikonya ialah sama ada respons daripada mr. right itu positif atau negatif. Kan payah kalau negatif..Nanti diri sendiri yang malu sewaktu berjumpa dengan 'secret admirer' di tempat anda.

Mungkin kita akan berangan yang mr. right akan SMS kita, kadangkala mereka sekadar bertanyakan berkenaan kerja atau pelajaran. Namun yang pasti boleh membuat seorang perempuan berangan-angan jauh......




*Pesanan: Angan-angan tak salah, sekadar menjadi pelengkap hidup!

No comments:

Post a Comment