Tuesday, May 31, 2011

Kawan Baik a.k.a Kawan Jahat

Aku sangat2 terdetiklah nak buat post kali ni khas untuk kau.
"Cantik tak bererti, kalau hati tu tak cantik tau".
Yang panggil kau cantik pun bukan aku. Tapi kawan2 kitalah-
Dulu kita memang rapat sebab aku rasa kaulah kawan yang hampir menepati ciri-ciri seorang 'kawan'.
Tapi bila kau betrayed aku ....Time tu juga kita betul2 rapat.
Aku masih lagi bagi peluang kat kau walaupun apa yang kau betrayed tu dah cukup membuktikan siapa kau.
Remuknya hati aku bila aku dapat tahu kau sanggup betrayed aku.
Bila aku dah bagi peluang, kau still nak repeat kesalahan kau.
Hurm...masa tu, aku memang tak bodoh lagilah untuk percaya kan kau.
Dan baru2 ni...kau sekali lagi cuba untuk menyakiti hati aku.
TERIMA KASIH sebab bertukar kepada seorang kawan yang jahat.
Cukup sekali aku percayakan kau, tidak untuk kali ke-2.
Aku tak rugi, tanpa kawan seperti kau.
Aku tahu sebenarnya apa masalah kau.
Kau tak suka melihat kebahagiaan aku dan bertepuk tangan ketika aku berduka.
Sikit pun kau tak minta maaf kat aku sebab kau ingat aku tak tahu apa yang kau buat 2 tahun yang lalu.
Antara kita, menjadi pengajaran terbaik buat aku.

No comments:

Post a Comment